dimecres, 8 de setembre del 2010

Ressuscitar un portàtil enviant-lo a l'infern.


Un dia el meu HP2133 es va "fregir", vaig buscar informació de com fer-lo reviure. Vaig trobar gent que ficava targes gràfiques, plaques de XBox i altres al forn, per reformar les soldadures des xips que s'havien escalfat i deteriorat.
Sobre el paper sembla lògic, els components d'un circuit es solden a la placa en un forn quan la fabriquen, però fer el mateix a casa, com si cuinessis un tall rodó, fot una mica de por...
Al final l'HP encara el vaig poder fer passar en garantia, tot i ser de segona mà.

El portàtil del meu germà porta una tarja gràfica nVidia integrada. Un dia va començar a mostrar ratlles a la pantalla. Li vaig deshabilitar, i treballava sense acceleració gràfica material.

Ha funcionat uns mesos així, però ara, al engegar ja no es veu ni la BIOS.

L'he desmuntat, i no es veu res d'extrany.

I la pregunta, el foto al forn o no? Total, si es crema, com que tampoc funciona...


Potser podem optar per un mètode més selectiu: escalfar el xip gràfic amb una pistola d'aire calent.


 

I després d'uns minutets de pistola, deixar refredar, i tornar a muntar el portàtil: MIRACLE!

L'he utilitzat durant una bona estona, amb la tarja gràfica activada, i tot perfecte. Realment la zona de la tarja gràfica s'escalfa molt, a veure quant temps dura la reparació.

4 comentaris:

  1. Llegeix això: http://www.luckywhitegirl.com/2005/11/medium_rare_ele.html

    ResponElimina
  2. jejeje, q pots esperar del xicot d'una noia q amaga el potàtil dins del forn...
    Ja veus, els components electrònics aguanten unes bones temperatures!

    ResponElimina
  3. No ho diguis molt fort, que si els constructors de forns se'n assaventen segur que els faran pagar més car amb l'excusa que són multifunció !!

    ResponElimina
  4. Sempre por possar una pizza al forn i de pas in placa integrada, que passaria??? Ricard

    ResponElimina