Ja fa uns dies que faig anar el ZTE Blade (alias Orange San Francisco) que vaig encomanar a la Maria que me'l portés de Londres. El venen a les botigues Orange de UK per 99.99 lliures més una tarja de prepapagament de 10 lliures (=130€!)
El telèfon està bé, cpu a 600MHz, 512 de ram, i ve amb una microSD de 2GB. Porta android 2.1 i està bloquejat per Orange. Fàcilment es fa el root del telèfon, es desbloqueja, i es canvia la ROM a una 2.2 ;-)
La veritat és que va molt bé. La pantalla no és AMOLED com les primeres versions, però és capacitiva i multitàctil. El telèfon és molt reactiu, i l'Android i el seu market: molt bé.
Per un preu molt raonable tinc un telèfon de la gama del Samsung S que deu valdre 3 vegades més ;-)
dimecres, 23 de març del 2011
dijous, 24 de febrer del 2011
VW California
Bé, després de les complicacions de fer un 4x4 de trial amb tracció i suspensió a les 4 rodes, vaig optar per un projecte de LEGO més estètic i menys tècnic.
Direcció i tracció motoritzades amb la mínima expressió: 2 motors M integrats al xassís. La direcció súper directa. Tracció amb diferencial. Sostre aixecable manual amb actuador linial.
He intentat modelitzar una mica tot: els seients de davant, el llit desplegable, la taula plegable, la nevera, els armaris, la porta "corredera", les portes de davant, el volant, el canvi de marxes, el tablier, el sostre aixecable, el portó de darrera, els llums, les matrícules,...
Realment no és que quedi molt maco, l'he fet amb les peces que tenia a mà.
Estic satisfet perquè he complert l'objectiu que m'havia marcat, iniciació a la modelització i funcionalitat, encara que sembli més una furgo blindada dels anti-avalots que d'anar de càmping...
Direcció i tracció motoritzades amb la mínima expressió: 2 motors M integrats al xassís. La direcció súper directa. Tracció amb diferencial. Sostre aixecable manual amb actuador linial.
He intentat modelitzar una mica tot: els seients de davant, el llit desplegable, la taula plegable, la nevera, els armaris, la porta "corredera", les portes de davant, el volant, el canvi de marxes, el tablier, el sostre aixecable, el portó de darrera, els llums, les matrícules,...
Realment no és que quedi molt maco, l'he fet amb les peces que tenia a mà.
Estic satisfet perquè he complert l'objectiu que m'havia marcat, iniciació a la modelització i funcionalitat, encara que sembli més una furgo blindada dels anti-avalots que d'anar de càmping...
dimarts, 22 de febrer del 2011
SSD 30GB Kingston
Vaig comprar al Dealextreme un disc SSD de 30GB SATA de la marca Kingston, per 69$.
L'he instal·lat al HP 2133, i l'ubuntu arenca 15 segons més ràpid. L'apagada es fa amb 5 segons!
L'SSD no té parts mecàniques, és a dir que no fa soroll, i no té perill de fer-se malbé per un cop o caiguda. En teoria tampoc no s'escalfa tant com un disc dur tradicional ni gasta tanta energia.
El problema és que només té 30GB d'espai, però n'hi ha de sobres per un ús bàsic.
L'he instal·lat al HP 2133, i l'ubuntu arenca 15 segons més ràpid. L'apagada es fa amb 5 segons!
L'SSD no té parts mecàniques, és a dir que no fa soroll, i no té perill de fer-se malbé per un cop o caiguda. En teoria tampoc no s'escalfa tant com un disc dur tradicional ni gasta tanta energia.
El problema és que només té 30GB d'espai, però n'hi ha de sobres per un ús bàsic.
PLC 200Mbs
Avui m'han arribat els PLC (power line communication) a 200Mbs, de la matca TP-link. Els vaig comprar a pccomponentes, per 47€ ports inclosos.
La gràcia és que qualsevol endoll de la casa es converteix en una presa de xarxa. Un dels 2 aparells va endollat a la xarxa elèctrica i un cable RJ45 al rúter.
La transmissió es fa d'un aparell a l'altre a través dels cables de corrent.
Funcionen de conya, i segons sembla tenen mode de baix consum quan no hi ha activitat. Fins ara en feia servir uns de vells a 12Mbs... funcionaven bé, però una mica lents per passar dades d'un pc a l'altre.
La gràcia és que qualsevol endoll de la casa es converteix en una presa de xarxa. Un dels 2 aparells va endollat a la xarxa elèctrica i un cable RJ45 al rúter.
La transmissió es fa d'un aparell a l'altre a través dels cables de corrent.
Funcionen de conya, i segons sembla tenen mode de baix consum quan no hi ha activitat. Fins ara en feia servir uns de vells a 12Mbs... funcionaven bé, però una mica lents per passar dades d'un pc a l'altre.
dimarts, 25 de gener del 2011
Què fa la roomba?
Com va suggerir el Josep, per veure com treballa la roomba, només cal ficar-hi la càmera a sobre...
Prototip acceptable LEGO
Bé, per no quedar-me enrere en front del Josep, avui m'hi he passat unes hores.
He intentat fer la carrosseria pel 4x4. En teoria el model que volia fer era el Mercedes G curt. No si assembla gaire, per no dir gens. Però almenys m'ha servit per mantenir unes proporcions realistes.
De davant no podia fer gran cosa, perquè no hi tinc gaire punts d'anclatge, ni espai, amb el motor de la direcció al davant. Queda una mica futurista i fins i tot lleig, per de moment...
He afegit uns reforços als engranatges que em saltaven, però encara no està al 100%, encara que depèn de com agafes l'obstacle, funciona prou bé.
He intentat fer la carrosseria pel 4x4. En teoria el model que volia fer era el Mercedes G curt. No si assembla gaire, per no dir gens. Però almenys m'ha servit per mantenir unes proporcions realistes.
He afegit uns reforços als engranatges que em saltaven, però encara no està al 100%, encara que depèn de com agafes l'obstacle, funciona prou bé.
dimecres, 19 de gener del 2011
LEGO: prototip 23...
Després de modificacions diverses dels eixos, del xassís, dels motors... tinc un 4x4 amb una bona alçada, bastanta força, una direcció precisa, un repartiment de pesos equilibrat, però amb alguns fallos encara.
Per exemple a l'eix de davant, al voler portar el punt de pivot de la direcció el més aprop de la roda possible, per tenir menys inèrcies i fregaments alhora de girar la roda, fa que la roda surti fàcilment del cardan. Això en terreny pla no és problema, però quan comença a haver-hi obstacles, és molt fàcil que passi.
Un altre problema és que sí que tinc molta alçada lliure al centre del vehicle, però com que els braços de suspensió son molt llargs, i les rodes petites, fan que el vehicle es quedi atrapat amb les rodes a banda i banda de l'obstacle.
La velocitat del motor potser s'hauria de des-multiplicar encara una mica més.
I la transmissió als 2 eixos, per engranatges, és on salta al forçar massa. Els hauria de posar plans, o amb dels de 4 pals.
Per exemple a l'eix de davant, al voler portar el punt de pivot de la direcció el més aprop de la roda possible, per tenir menys inèrcies i fregaments alhora de girar la roda, fa que la roda surti fàcilment del cardan. Això en terreny pla no és problema, però quan comença a haver-hi obstacles, és molt fàcil que passi.
Un altre problema és que sí que tinc molta alçada lliure al centre del vehicle, però com que els braços de suspensió son molt llargs, i les rodes petites, fan que el vehicle es quedi atrapat amb les rodes a banda i banda de l'obstacle.
La velocitat del motor potser s'hauria de des-multiplicar encara una mica més.
I la transmissió als 2 eixos, per engranatges, és on salta al forçar massa. Els hauria de posar plans, o amb dels de 4 pals.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)